Heb je een vraag?

Je kan steeds bij ons terecht voor ondersteuning

Documentcategorieën

Algemeen

Het is mogelijk om gekoppelde documenten in te delen in verschillende categorieën. Op die manier kan visueel snel gezien worden welk document wat is. Hierbij denken we bv. aan een opdeling per documentsoort (offerte, facturen,…). We kunnen hiervoor in Carfac verschillende categorieën instellen, gekoppeld aan een kleur.

Werking

Categorieën aanmaken

  1. Ga naar Parameters - Documenten - Categorieën
  2. Klik op het +-icoon om een nieuwe categorie toe te voegen
  3. Geef de categorie een naam (mag volledig zelfgekozen worden)
  4. Kies de gewenste kleur door in het vierkantje te klikken
  5. Sla op met het v'tje

 

Categorieën toekennen aan documenten

  1. Ga naar het gewenste beheer. Dit kan eender welk beheer zijn want het is in alle beheren mogelijk om documenten te koppelen (in onderstaand screenshot wordt het klantenbeheer gebruikt)
  2. Voeg het document toe aan de juiste klant, leverancier, artikel,… onder tabblad documenten
  3. Voeg een categorie toe door te dubbelklikken in de kolom Categorie van het juiste document

 

  1. Kies de juiste categorie

 

Na het kiezen van de juiste categorie, ziet dit er als volgt uit:

 

Meerdere categorieën per document

Het is mogelijk om voor 1 document meerdere categorieën te koppelen. Het koppelen kan op dezelfde manier als hierboven uitgelegd. Het enige verschil is dat alle gewenste categorieën samen aangevinkt moeten worden.

Na het koppelen zal het woord van de categorie niet meer verschijnen, maar enkel de kleuren.